flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Результати опитування громадян - відвідувачів суду стосовно якості та ефективності роботи суду

06 жовтня 2015, 15:18

 Результати опитування громадян – відвідувачів суду стосовно якості та ефективності роботи суду

З 31 серпня по 4 вересня  2015 року в приміщенні Придніпровського районного суду м. Черкаси було проведено анонімне анкетне опитування  громадян – відвідувачів суду  щодо ефективності, якості роботи суду  та доступності правосуддя.
 
В опитуванні взяли участь респонденти, які є безпосередніми учасниками судових процесів або їх представниками.
 
Зокрема, учасникам опитування було запропоновано оцінити зручність умов перебування громадян в суді (достатність та зручність місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання; чистота та прибраність приміщень суду; можливість користування туалетами тощо); повноту, якість та доступність інформації для відвідувачів суду (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору; зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань; наявність інформації в Інтернеті тощо); ефективність організації роботи суду (дотримання строків та процедур розгляду справ; вчасність  отримання повідомлень про розгляд справ; обґрунтованість затримки/ перенесення судових слухань тощо).
 
Крім того громадяни – відвідувачі суду мали  можливість відповісти на серію  питань   щодо:  відношення суддів та працівників апарату суду до відвідувачів; довіри  самих громадян до судової влади взагалі. 
Усього в опитуванні взяли участь 38 громадян – відвідувачів суду. Аналіз результатів опитування громадян – відвідувачів суду показав наступні результати.
Щодо оцінки роботи суду отримані наступні результати (кількість відповідей):
·         Гарна робота20
·         Добра робота – 10
·         Задовільна робота8
·         Незадовільна робота 0
·         Погана робота – 0
На питання анкети щодо  головних проблем з якими зіткнулися при зверненні до суду (доступі до правосуддя) отримані наступні результати (кількість відповідей):
·         Відсутність належного рівня інформації про роботу суду та про права й обов’язки учасників судового процесу – 0
·         Проблеми організації судового процесу – 21
·         Неввічливе ставлення суддів до громадян – 0
·         Неналежна правова підготовка суддів – 8
·         Корумпованість  судової гілки влади – 9
На питання анкети чи по Вашій справі рішення було добре вмотивованим отримані наступні результати (кількість відповідей):
·         Цілком погоджуюсь18
·         Погоджуюсь більшою мірою3
·         Важко визначитись9
·         Цілком не погоджуюсь8
На питання анкети чи не склалось у Вас враження, що на суддю відбувався якийсь тиск ззовні (з боку преси, громадської думки, інших учасників судового процесу, та інші тиски) отримані наступні результати (кількість відповідей):
·         Так, склалось таке враження6
·         Важко визначитись20
·         Ні, такого враження не склалося12
На питання анкети щодо можливості отримати інформацію про роботу суду по телефону або через мережу Інтернет отримані такі результати (кількість відповідей):
·         Так – 26
·         Ні 0
·         Частково – 12
На питання анкети  чи є зручним для Вас графік прийому громадян канцелярією суду отримані наступні результати (кількість відповідей):
·         Так – 36
·         Ні – 2
На питання анкети чи є ставлення до відвідувачів суду з боку працівників суду ввічливим отримані наступні результати (кількість відповідей):
·         Так31
·         Ні2
·         Не знаю – 5
На питання анкети чи відчуваєте Ви, що працівники суду не однаково ставляться до всіх відвідувачів, залежно від їхнього соціального статусу та інших чинників отримані наступні результати (кількість відповідей):
·         Відчуваю6
·         Не відчуваю24
·         Важко визначитись – 8
На питання анкети чи  склалося у Вас враження, що суддя не ретельно підготувався до справи і не орієнтується в її обставинах отримані наступні результати (кількість відповідей):
·         Так – 7
·         Ні23
·         Важко сказати – 8
Аналізуючи інформацію, отриману під час проведення опитування громадян - відвідувачів суду, слід зазначити, що відмічений достатній рівень зручності умов перебування громадян у суді, ефективності організації роботи суду, а також повноти, якості та доступності інформації для відвідувачів. Таким чином більшість респондентів вважають достатнім обсяг інформації, який розміщений на стендах у приміщенні суду та на веб-сайті суду.
Щодо думки громадян про незалежність та неупередженість суду при розгляді справи та забезпеченості справедливого судового розгляду – вона також є досить позитивною.
Вважаємо за доцільне запланувати на 2016 рік ведення обліку громадської думки про роботу суду на підставі регулярного суспільного моніторингу, шляхом проведення анкетування.
 
 

Консультант суду                                                                         Я.М.Коваленко